Friday, July 16, 2010

Apa cerita FAM ???

Azraii Khor kata dia tak hantar surat letak jawatan!

Apa agaknya yang sedang difikirkan oleh FAM ya?? Bila lagi mereka semua tu nak letak jawatan. Cakap berdegar degar, semua tak bagus, sejak zaman berzaman, bolasepak kita merudum, tak kan tak faham faham lagi.

Dah lah tu ... tapi hanya untuk rekod :-

Juara Bola Sepak Dunia : USD 30 juta (RM100,000,000.00)
Naib Juara : USD 24 juta.
Separuh Akhir : USD20 juta.
Suku Akhir : USD18 juta.
Pusingan kedua : USD 9 juta.
Peringkat Kumpulan : USD 8 juta. (RM 24,000,000.00)

Selagi kita tak "revamp" FAM, selagi itu lah Malaysia akan gigit jari. Saya ni bukan lah minat sangat kat bola, tapi sedih sangat bila teringat masa dulu, terutama Pestabola Merdeka, fuh ... seronok sokong Malaysia ... tapi kat TV aje. Masa tu, Korea Selatan pun kita kalahkan, Jepun, Kuwait ... semua seangkatan dengan kita. Dalam TV asyik cerita lama pasal James Wong jaringkan goal yang bawa kita ke Olimpik.

Malaysia Cup pun sama ... lebih lebih lagi masa Selangor belasah Singapore.

Oh ya, Azzuddin(Setiausaha Agong FAM) kata Korea selatan nak datang Malaysia, dah lama tak datang, tapi tak ada seorang pun pemain dari kelompok yang main masa Piala Dunia 2010, tapi masih yang bagus-bagus. FA Korea pun kesian kat Malaysia kot, nanti kena belasah teruk malu pula tuan rumah.

Tapi itu dulu ....

Sekarang ni, dik sebabkan anak saya minat sangat kat bola, kena ambil tahu juga, siap belikan jersi Team Malaysia lagi. Tapi hairan juga ya ... kat baju tu hanya ada logo FAM, tapi bendera Malaysia tak ada pun. Jadi kalau kalah pun yang kalah FAM lah kot, Malaysia tak.

Balik kat Piala Dunia FIFA. Punya lah seronok Sepanyol ...

Agaknya kalau yang menang tu Malaysia cam mana ya ... angan-angan Cinta Alam Malaysia ... Kot

No comments: