Friday, July 30, 2010

FD! & Last point tentang FAM dan Bolasepak.

FDI Malaysia menjunam teruk, tapi kata menteri, walaupun FDI jiran-jiran kita lebih baik dari kita, kita sebenarnya tak berminat FDI tersebut. Kira "terror" lah kita, kita pilih yang kita hendak aje, yang kita "reject" baru pergi kat mereka.

Harap-harap, Pak Menteri boleh kenalpasti, yang jenis macam mana yang sedang beratur nak melabur di Malaysia sekarang.

+++

Tahniah Malaysia kerana menang kalahkan Korea Selatan.

Nampak gayanya masih ramai yang sayang dengan Presiden FAM, kerana akhirnya beliau berjaya mempertahankan jawatan tersebut tanpa dicabar. Siap ada satu iklan dari FA Terengganu mengucapkan tahniah. dapat Datuk Pahang lah pengiklan tu ... kalau belum dapat lagi lah. Tapi ... ya lah, di Malaysia ni siapalah yang berani nak cabarkan? Lagi NASIB BAIK, salah satu Timbalan Presiden DARI KELUARGA yang sama, senang nak bincang masa sarapan, makan tengah hari atau makan malam.

Agaknya arah manalah kejayaan bolasepak negara. Kalau berjayalah Rajagopal dengan anak buahnya, maka berjayalah pengurusan FAM, tetapi sekiranya gagal, Rajagopal kena cari kerja lain. Dah cukuplah tentang bolasepak Malaysia.

Hammam Presiden AFC kata dia akan sokong Qatar untuk menganjurkan Piala Dunia 2022 melainkan mereka tarik diri. Lepas tu barulah dia akan sokong antara yang lain seperti Korea Selatan, Jepun atau Negara Asia SESAT, Australia.

Power kuasa dia ni ... ye, dulu Presiden FAM juga Presiden AFC.

++++

Baru aje menghadiri satu Seminar dan bengkel mengenai peluang pelancongan, nak cuba berjinak-jinak dalam industri ini memandangkan Negara sememangnya mempunyai berberapa potensi yang belum di promosikan.

Rasanya Tourism Malaysia dah buat kerja kuat ke???

1 comment:

remgold said...

daulat tuanku,
cerita sikit ler peluang tourism apa yg boleh kami masuk. secara kecil2an. ada tak?