Sunday, October 17, 2010

100 tingkat ... IKON Baru ???

Kenapa 100 tingkat ? Kan ke bagus 200 ke, 300 tingkat, kata nak jadikan ikon baru.

Buat masa ini, bangunan tertinggi di dunia, Burg Khalifa kat Dubai sana, kita buat lah lebih tinggi dari mereka, jadi berbaloi lah kita berbelanja, tak kiralah apa orang nak kata, sekurang-kurangnya bila dulu orang kata Petronas Twin Tower bangunan tertinggi dunia buat seketika.

Tapi yang sedihnya, tempat nak buat tu biar betul, dekat dengan Victoria Institution, selain dari Stadium Merdeka dan Stadium Negara. Kalau tak silap mana ada tempat nak bina, dan macammana nak control trafik kat sana.

PNB nak belanja 5 billion, banyak tu, kalau saya offer buat 4.5 billion, boleh dapat kontrak tu ke??

Manalah tau, bantu jimat 500 million !!!

+++++

FAM dapat RM 20 juta untuk buat Akademi Bola Sepak. Lepas ni boleh ke pasukan bola kita lebih berjaya? Kalau masa Sukan Commonwealth yang baru lepas di New Delhi, ada sukan bolasepak, ada peluang dapat emas ke, sukan Asia akan datang bagaimana?

Tahap bolasepak kita buat masa ni tidak langsung menunjukkan peningkatan. Dalam Piala Malaysia, juara Liga Super, Selangor pun dah kalah pada Kelantan. Penyokong yang penyanggak kira dah nak sama dengan "hooligan" luar negara, tambah pula kat Perlis, ada batu yang melayang, nasib baik tak kena sesiapa, lalau tidak mau pecah kepala.

Apa pun, harap dengan Kelantan, Negeri Sembilan (juara tahun lalu), Kedah dan Johor FC, Piala Malaysia akan bertambah menarik.

++++++

Dah lah tak dapat meneruskan saingan ke Separuh Akhir Piala Malaysia, malang buat Selangor apabila dalam Piala Sultan Selangor edisi 2010, kena belasah pula dengan Singapura 6 - 0. Ikut cerita, pilihan Singapura ada ramai pemain import, tak terkejar kita.

Nasib la Veteran Selangor berjaya menang, kira terus nak harap kat Veteran ke, masa tu mereka tak ada gaji besar pun, Akademi jauh sekali, Korea Selatan pun dia boleh kalahkan.

Apa rahsianya ya ???






1 comment:

remgold said...

bro,
jika anda offer rm4.5b dan dapat projek tu, panggillah saya.
saya pernah buat project management dan pandai spin (maklumlah wartawan sewel).
jangan lupa ya!
tapi saya rasa dah ada orang chope projek ni kot.