Friday, April 30, 2010

Dah ke belum ????

Update : 11:34:40, 30042010
Yeee ... dah submit dah, kira lega la tanggungjawab dah selesai ... ada yang belum lagi??

+++
Hari ni, 30hb April 2010.


Dah jalankan tanggung jawab ke? Saya baru jumpa EA Form, so ada lah 12 jam lagi, kalau guna e-filing. Kalau hantarv manual, paling lewat jam 6 petang, maknanya adalah 8 jam lagi.

Kita ni, (tu saya lah), yang lain mesti dah selesai kot, memang 'expert' pasal buat kerja 'last minute', pasal gerenti siap punye, dah terpaksa. Kalau ada masa tu, buat rileks aje, ialah ada masa lagi. Kunun nya ...

Apa pun, saja mengingatkan, ikut hati leceh lah perkara ni, tapi kan ke tanggungjawab kita semua. Pada yang berwajib (Kerajaan dan pegawai pegawai yang diberi amanah), belanja baik-baik tau, kalau tak silap haribulan ada yang dapat kerja lain, nanti salah kan orang pula.

Duit dari cukai ni, kita kongsi tau, bukan hak yang boleh buat suka-suka, kalau zakat tu hukum, nanti Allah SWT tuntut, lebih-lebih lagi itulah yang tinggal di akhirat kelak. Walaupun kita bayar tak banyak, tapi kalau kami tak bayar, gerenti kena kompaun.

Kalau tak da duit, nanti semua projek tergantung, siapa susah???


Ok ... masa untuk e-filing.... kalau ikut tahun lepas tak sampai 10 minit.


PS (1 Mei 2010)
Kepada mereka yang perasan 'BURUH", selamat menyambut "Hari Buruh", yang tak buruh tu dapat cuti, tapi sabtu ... memang ramai yang cuti pun. Tapi ada syarikat kalau cuti umum jatuh pada hari cuti, dapat ganti ... seronok nya.

No comments: